Cookie: Avon sajt koristi "cookies". Pročitaj više u Uslovima Privatnosti Otkaži
Zatvori 
Promenili ste kampanju, ali se Vaša korpa nije izmenila.
Promenili ste kampanju, i Vaša korpa je izmenjena u skladu sa promenom kampanje.

13 najznačajnijih momenata u istoriji lepote

Žene su se oduvek doterivale i sređivale, kako bi se osećale i izgledale privlačno, zdravo, spremno i samouvereno – sve u ime lepote.

* * *

Ipak jedno je sigurno, definicija lepote je nešto što se konstantno menja - zajedno sa kulturom koja je definiše uostalom.

Hajde da sada zajedno malo proputujemo kroz vreme, kako bismo videli koji su najznačajniji momenti i trendovi u razvoju lepote - od perioda 4000 godina pre nove ere, do danas!

 

  1. 4000 godine p.n.e. - Kleopatra je nosila šminku iz više razloga, ne samo modnih. Po saznanjima Nacionalne Geografije, jaka šminka i velika količina boje na njenim kapcima je štitila njene oči od infekcija. Manja količina soli olova u kajalu koji je koristila kao krejon, pomešanim sa životinjskom mašću i olovom, povećavala je količinu azot-oksida u telu, koji stimuliše imuni sistem i pomaže u borbi protiv bakterija koje izazivaju bolesti.

  2. 1370. godina - Prvi savremen parfem, koji podseća na ove koje koristimo danas, bio je kreiran za kraljicu Elizabetu u Mađarskoj. Miris, poznat kao Madjarska Voda, bio je napravljen od mirišljavih ulja i alkohola. 

  3. 1500. godina - Druga kraljica, poznatija kao kraljica Elizabeta I, popularizovala je korišćenje šminke kao standard, sve do današnjih dana. Ona je koristila prah belog olova i alkoholno sirće, kako bi potpuno izbelila svoje lice, a zatim bojila svoje usne tamno crvenom bojom, napravljenom od pčelinjeg voska i biljnih boja.

  4. 1880. godina - Kraljica Viktorija je odbijala da koristi šminku. Smatrala je to vulgarnim!



  5. 1911. godina - Priča se da je veštačke trepavice kreirao američki režiser David W. Griffith, kako bi istakao oči glumicama koje su glumile u njegovim nemim filmovima u to vreme. Međutim, za njihovo stvaranje zaslužna je Kanađanka Anna Taylor, 1911. godine. Ipak, veštačke trepavice su postale popularne tek '40-ih godina.



  6. 1912. godina - Feministkinje Elizabeth Cady Stanton i Charlotte Perkins Gilman, pojavile su se na Suffragette reliju 1912.godine u Nju Jorku, noseći jarko crveni ruž, kako bi istakle slobodu i pobunu žena, i na taj način dokazale da upadljiv ruž za usne može biti simbol ženske snage.

  7. 1929. godina - Avon kompanija je pokrenula svoju prvu liniju make up proizvoda i to baš u vreme koje je bilo nepovoljno za takav vid poslovanja - tokom Velike ekonomske krize. Ipak, posao je napredovao zahvaljujući Avon Damama koje su mogle da putuju i upoznaju korisnike licem u lice, čak i u seoskim sredinama. Danas, tu pojavu nazivamo "efekat ruža za usne" - studija koja pokazuje da se žene, čak i u ekonomskoj krizi kao što je bila ova, okreću lepšim stvarima kako bi sačuvale duh u teškim vremenima.

  8. 1939-1945. godine - Tokom Drugog svetskog rata u Velikoj Britaniji, nije bila dostupna nijedna druga šminka izuzev ruža za usne, za koji se verovalo da podiže moral. Medicinske sestre u oružanim snagama su nosile svetle ruževe za usne, za koje se verovalo da imaju umirujući efekat na ranjene vojnike. 



  9. 1946. godina - Eva Peron nije bila samo politički aktivista i Prva Dama Argentine, već i ikona stila za svoje vreme. Njeni plavi uvojci boje meda su dugo bili u modi, kao i niska gusta pundja - na taj način, kreirala je potpuno novi način stilizovanja kose, koji su žene masovno pratile mnogo pre pojave društvenih mreža.

  10. 1974. godina - Sedamdesete godine su bile decenija velikih zaokreta i pomaka u smislu slobode žena u Americi i šire. Švajcarska je konačno dala ženama glasačko pravo tokom političkih izbora, Oksfordski univerzitet je takođe otvorio vrata ženama 1972.godine, dok je Amerika već 1976. godine doprinela sprečavanju nasilja u porodici, ističući konačno da nasilje u porodici nije samo "privatna stvar". Takođe, to je bila godina velikih modnih promena u istoriji lepote. Beverly Johnson je bila prva crnkinja, kao model na naslovnici američkog magazina Vogue.
      
  11. 1980. godina - Duga kosa i naramenice nisu jedino što karakteriše ovu deceniju. Pokretanjem MTV-a 1981. godine, upadljivi i zabavni modni stilovi pop zvezda su uticale na žene širom Amerike i sveta. Upadljive boje senki na očima, debele linije ajlajnera na kapcima, ružičasti obrazi, pune usne i upadljive obrve - devojke su konačno počele da uživaju u celom spektru šminke za celo lice!

  12. 2013. godina - Snažan tajfun Jolanda je uništio mnoge delove jugoistočne Azije, uključujući i Filipine. Prepoznajući težinu ovog događaja, sekretar Odeljenja za edukaciju Armin Luistro je pokrenuo donacije proizvoda za lepotu širom pogođenih predela. Avon Kompanija je bila jedna od vodećih donatora tada.



  13. 2015. godina - Danas je moderno isticanje obrva, koje daju izgled pun samopouzdanja svakoj ženi. Sve više se koriste olovke i senke za obrve.

  

Šta nas očekuje u budućnosti kad je u pitanju lepota? Vreme će pokazati.

 

Podelite sa svojim prijateljima

Pročitaj još...

{{::article.Title}}
{{::article.Title}}

{{UI.LoadingMessage}}
[View|Representative_Attach_Not_Available]