Objavljeno: 12.4.2016.
April: Osveži svoje okruženje
Prolećno čišćenje je više od čišćenja prašine sa polica i radnog stola – to je pravo vreme i da osvežiš svoj um i duh.
* * *
Posmatraj to ovako: neka dobro organizovan orman omogući da tvoj svakodnevni autfit pomera sve granice dobrog ukusa; zatim, oslobodi se loše sujete uz svoje omiljene kozmetičke proizvode i zablistaj; neka prozori bez mrlja ili kristalno čist ekran tvog kompjutera budu tvoj način mentalnog podmlađivanja. Konsultovali smo 2 organizaciona gurua koji će ti pomoći da iskoristiš sve prednosti prolećne svežine u osvajanju svojih ciljeva ovog meseca.
Oslobodi se stresa
Organizovanje fajlova na računaru ili papira, može da ti pruži olakšanje od svakodnevnih stresova. “Oslobodi svoj mozak radeći jednostavne poslove, premeštajući ili slažući neke sitnice sa kojima radiš - uređuj svoj radni prostor”, kaže Cristin Bisbee Priest, dizajner enterijera i bloger na Simplified Bee. Samantha Pregenzer, profesionalni organizator koja prezentuje svoj rad na blogu Simply Organized (da ne pominjemo njenu zavisnost od kanala na Instagram), preporučuje mirišljave svećice ili laganu muziku dok čistiš zastarelu arhivu mejlova ili dok brišeš police sa knjigama. “Radi ono što ti daje energiju i što te podstiče na pozitivno razmišljanje.”, preporučuje ona.
Budi efikasna
“Ako radiš u organizovanom prostoru, sigurno da ćeš ubrzati svaki početak radnog dana, jer ćeš uvek znati gde ti se šta nalazi,” kaže Bisbee Priest. Svakako da ćeš na taj način imati više vremena da napraviš doručak, obaviš kratak trening ili da džogiraš. Prvo, oslobodi se garderobe ili kozmetike koju ne koristiš. Potom, o svom ormanu razmišljaj kao o organizovanju proizvoda na rafovima prodavnice – prodavnice organizuju rafove tako da proizvodi budu lako dostupni kupcima. Isto tako i ti složi stvari u svom ormanu. Princip sređivanja ormana primeni i na svom telefonu: obriši sve aplikacije koje ne koristiš i organizuj fajlove tako da ti sve neophodno bude pri ruci.
Preuzmi kontrolu
“Panika stvara haos,” kaže Bisbee Priest. Na primer, kada ne možeš da nađeš beleške sa sastanka ili džemper koji želiš da obučeš; tražeći nešto što si zaturila, produžava jednostavan posao za čak 20 minuta. Ovog meseca, odvoji desetak minuta pred kraj radnog vremena da središ svoj sto ili radni prostor. Na kraju, videćeš rezultate i u mentalnom i fizičkom smislu. Pregenzer kaže da je neophodno da osvetliš prostor u kome radiš: “Ne mora da bude savršeno, potrebno je samo da na kraju dana znaš gde si šta ostavila.”
Ohrabri se
“Kada imamo previše posla, imamo osećaj kao da se gubimo i propadamo,” objašnjava Pregenzer. Rasporedi prolećno spremanje na više delova, obavi jedan po jedan, i to će te ohrabriti i nećeš se opteretiti. Postepeno briši zastarele mejlove ili poruke i tako svakog dana pomalo, ili se fokusiraj na jednu policu ili orman u kući. “Dok pospremaš i vidiš kako se situacija popravlja iz dana u dan, osećaćeš se bolje.”, kaže Bisbee Priest.
Samo nastavi!
Ne brini o svom radnom prostoru i zašto nije uvek sređen. Nemoj očekivati previše i fokusiraj se na male stvari, kao i na dugoročne ciljeve. Razmisli o pokretanju sopstvenog posla, zabavi se nekim hobijem ili prosto provedi vreme sa dragim ljudima.