Objavljeno: 8.2.2017.
Izgradi svoj brend: Omogući sebi preobražaj na društvenim mrežama u 6 koraka
U ovoj digitalnoj eri, aktivno korišćenje ovih društvenih mreža je poprimilo potpuno novo značenje za tvoju karijeru. Nalozi na društvenim mrežama su – bukvalno – na dohvat ruke poslodavcima. „Inspirativna objava na Instagram-u ili angažovano učešće na Linkedin-u može u velikoj meri da pomogne kandidatima da dođu do intervjua ili čak da dobiju posao“, kaže Podpredsednica kompanije Avon, Đina Ficsimons, iz Odeljenja za Ljudske resurse za Severnu Ameriku.
Poenta je u sledećem: Mudro kreirani digitalni identitiet je virtualni rudnik zlata koji ti može pomoći da ostvariš kontakte, prenosiš znanje, pa čak i da pokažeš poslodavcima da si prava osoba za datu poziciju. U daljem tekstu možeš pročitati više o šest jednostavnih koraka za usmeravanje tvog ličnog brenda u pravom smeru.
1. Osmisli strategiju pre nego što počneš.
Po mišljenju Alise Liht, gurua za odnose sa javnošću i autora knjige Ostavite trag: Pronađite vaš posao iz snova. Razvalite u karijeri. Dominirajte društvenim mrežama, prvi korak u kreiranju ličnog online brenda je odluka o tome kako želiš da te drugi vide. Budi sigurna da je tvoj koncept u skladu sa tvojom profesijom, a ako se prethodne objave ne uklapaju u vašu trenutnu viziju, razmisli o tome da ih obrišeš.
2. Ne komplikuj.
Bez obzira na to da li snimaš fotografije ili isprobavaš novi restoran, razmisli o tome kako možeš da podeliš sadržaj koji već primaš i stvaraš, umesto da tražiš novi materijal. Kao ekspert za društvene mreže, Emili Mitner, predsednik i osnivač FindSpark, kaže „Način na koji upravljate svojim ličnim brendom treba da bude prirodan i integrisan u vaše svakodnevice, tako da vam ne predstavlja problem.“
3. Fokusiraj se na platformu koja ti odgovara.
Ukoliko čitaš novine svakog jutra, objave novinskih članaka na Twitteru će prirodno doći. Ukoliko je tvoja mantra „ako nije fotografisano, nije se ni desilo“, za tebe je Instagram. „Ima ljudi iz svih oblasti na svakoj platformi, a svaka platforma ima jednaki potencijal da vas dovede do vašeg posla iz snova“, objašnjava Mitner.
4. Budi dosledna.
„Ponavljanje znači reputacija“, kaže nam Liht. Obaveži se da dosledno postavljaš objave na temu koja te usklađuje sa tvojim brendom. Na primer, kao direktor u oblasti komunikacija, Liht stalno postavlja savete u oblasti osnosa sa javnošću na Twitteru pod hashtag-om #PR101.
5. Dajte podršku kroz shoutout-e.
„Ukoliko treba da idem na poslovni skup, odlazim znajući hashtag samog događaja i korisnička imena sa Twitter-a govornika“, kaže Mitner. Davanje podrške drugima u vašoj oblasti kroz @mention će ti pomoći da se povežeš sa pravim ljudima. Imati kvalitetne pratioce je značajnije nego imati veliki broj pratilaca.
6. Budi neustrašiva.
Kako smatra Mitner, najveća greška koju možeš da napraviš je da ne iskoristiš potencijal društvenih mreža kako bi postigla uspeh u karijeri. „Budite aktivni. Svaka komunikacija sa ljudima na mreži predstavlja priliku koja čeka da se desi“. Samo pitajte Liht, čija je bivša kolegenica iz modne industrije prodavala veštačku travu u Teksasu kada su se srele na Twitter-u. „Sada oblači poznate ličnosti“, kaže Liht. „To je snaga društvenih mreža!“